fredag 3 oktober 2008

Världens elakaste fröken

Hmmm, den här boken blev jag och min dotter rekommenderade att läsa av en bibliotekarie på Rum för barn på Kulturhuset här i Stockholm. Jag tycker boken är hemsk och ska ALDRIG rekommendera den till någon. Handlar om en elak fröken som försöker bryta ner sina elever. Det ska vara humor men tyvärr blir det inte roligt, finns ingen ton av att det är på skoj. Det slutar med att hon försöker strypa en elev. Näää du Petter Lidbeck, nu sjönk du på min skala av bra författare...



Detta har jag tagit från en intervju med Petter Lidbeck:
"Vad hoppas du uppnå med boken?
– Samma som alltid, det högsta målet man kan ha som författare: En stunds avkoppling och underhållning för den som läser."

Det var ingen avkoppling och underhållande, det var besvärande och man ville få slut på boken.

Inga kommentarer: